ویزای ایتالیا برای افغانها
ویزا

ویزای ایتالیا برای افغانها

مطالعه در 2 دقیقه

یتالیا از جمله کشورهایی است که از نظر اقتصاد، شرایط اجتماعی، تحصیل و غیره مقصد ایده‌آلی برای بسیاری از افغان‌ها می‌باشد و آن‌ها از طریق کار، تحصیل، پناهندگی، گردشگری و غیره می‌توانند به ایتالیا مهاجرت و سفر کنند، اما برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت کنند.

ویزای ایتالیا برای افغانها : صدور ویزای ایتالیا برای افغان ها طی چند مرحله قانونی و رسمی باید انجام شود که در ادامه به بیان و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

افغان‌ها با هر هدفی که بخواهند به ایتالیا سفر کنند، باید ویزای مخصوص را دریافت کنند، به عنوان مثال اگر قصد کار کردن در این کشور را دارند باید برای ویزای کار اقدام کنند ولی اگر قصد ادامه تحصیل را دارند باید ویزای تحصیلی بگیرند.

در واقع هر نوع ویزا برای هدفی مشخص صادر می‌شود که هر کدام مدارک و شرایط خاصی نیاز دارد. افغان‌ها هم مانند سایر افراد، برای دریافت ویزا باید مدارک و اسناد خود را تکمیل کرده و حائز شرایط دریافت ویزا باشند. اخذ ویزای ایتالیا یک پروسه قانونی زمانبر است که نسبتا پر هزینه نیز می‌باشد، از این رو مردم افغان بهتر است قبل از اقدام برای اخذ آن، اطلاعات کاملی درباره آن کسب نمایند و با مدارک کامل، مراحل قانونی را طی کنند.

ایتالیا از نظر اقتصادی یک قطب بسیار مهم محسوب می‌شود که شرایط کار در آن برای تمام افراد از جمله افغان‌ها فراهم است و آنها به دلیل شرایط مساعد زندگی به صورت دائمی به این کشور مهاجرت می‌کنند.

ویزای ایتالیا برای افعانها

شرایط اخذ ویزای ایتالیا برای افغانها

ایتالیا در کشور و شهرهای مختلف سفارت دارد که با مراجعه حضوری به آن‌ها و یا با مراجعه به سایت های معتبر می‌توان از شرایط اخذ ویزای ایتالیا برای افغانها مطلع شد. شرایط سنی یکی از شروط لازم برای اخذ ویزا می‌باشد که برای هر ویزا متفاوت است، به عنوان مثال برای ویزای کاری، افراد باید به سن قانونی رسیده باشند و برای ویزای تحصیلی باید سن متقاضی بین ۱۸ تا ۲۹ سال باشد.

صحت و سلامتی جسمی و روحی یکی دیگر از شروط لازم برای اخذ ویزا است. اگر فردی مبتلا به بیماری مهلک و خطرناکی باشد، دولت ایتالیا اجازه صدور ویزا را نمی‌دهد. همچنین اگر فردی سوء سابقه کیفری داشته باشد، نباید به اخذ ویزا امیدوار باشد، چون دولت ایتالیا در مقابل افراد مجرم با سابقه کیفری به شدت برخورد می‌کند.

شرایط مناسب مالی نیز در هنگام اخذ ویزا بسیار مهم و ضروری است. در واقع تمکین مالی، پشتوانه و ضامن افراد متقاضی خواهد بود و با این گردش مالی می‌توانند دولت ایتالیا را متقاعد سازند که از نظر تامین هزینه‌ها مشکلی نخواهند داشت.

اگر فردی از کشور افغانستان بخواهد برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند، در این صورت شرایط خاصی باید برای او مهیا شود، مثلا داشتن معدل بالا و گذراندن دوره تحصیلات قبلی به طور کامل و بدون وقفه از شروط لازم برای این ویزا می‌باشد.

نحوه درخواست ویزای ایتالیا برای افغانها

باید اطلاعات کافی از نحوه درخواست ویزای ایتالیا برای افغانها کسب کرد و با آگاهی از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا اقدام نمود. باید توجه نمایید که در صورت ناقص بودن مدارک، شما با ریجکتی مواجه خواهید شد و هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شود.

نحوه درخواست در اخذ ویزا بسیار مهم است و باید روند قانونی آن طی شود. در واقع این فرایند با تکمیل فرم تقاضانامه آغاز می‌شود. در این فرم مشخصات هویتی، هدف، مدت سفر و اطلاعات مفید دیگری ثبت می‌شود که بسیار حائز اهمیت هستند. در این فرم افغان‌ها بیان می‌کنند که تابع کشور افغانستان هستند و برای سفر و مهاجرت به ایتالیا خواهان اجازه ورود هستند.

افراد متقاضی ویزا، هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری می‌توانند برای دریافت و تحویل این فرم اقدام کنند. گاهی اوقات این افراد به دلیل ناآشنایی با مراحل قانونی و یا مشغله کاری به یک وکیل مهاجرت وکالت می‌دهند و او با دریافت حق الوکاله به صورت قانونی درخواست ویزا را پیگیری می‌کند و تجربه کاری او سبب می‌شود که فرایند درخواست سریعتر انجام شود. اگر قصد مهاجرت دارید خالی از لطف نیست سری به مقاله چگونگی اخذ ویزای کانادا نیز بزنید

مدارک لازم ویزای ایتالیا برای افغانها

مدارک لازم ویزای ایتالیا برای افغانها

همان طور که اشاره شد انواع مختلفی از ویزای ایتالیا برای افغان‌ها وجود دارد که هر کسی با توجه به هدف خود باید برای اخذ آن اقدام کند و مدارک لازم ویزای ایتالیا برای افغانها نیز متفاوت می‌باشد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

بعضی از مدارک برای تمام ویزاها یکسان و مشترک است، مانند مدارک هویتی و شناسایی که شامل شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و غیره می‌شود. از دیگر مدارک لازم برای دریافت این ویزا، صورتحساب بانکی و گردش مالی است که نشان دهنده میزان بودجه فرد است و این امر برای دولت ایتالیا بسیار حائز اهمیت می‌باشد و برای افرادی که تمکین مالی ندارند، ویزا صادر نمی‌کند.

از دیگر مدارک لازم، تعهدنامه ای است که فرد متقاضی آن را امضاء می‌کند، مبنی بر اینکه هدف مشخصی از سفر به ایتالیا دارد و پس از اتمام ویزا به کشور خود بازخواهد گشت. همچنین افغان‌ها باید مدرک قانونی و رسمی از تابعیت خود ارائه دهند که نشان دهد آن‌ها در کدام شهر یا کشور ساکن هستند.

جواب انگشت نگاری و عکس بیومتریک نیز از مدارک بسیار ضروری می‌باشد که بدون آن، مراحل صدور ویزا ناتمام خواهد ماند.

یک سری از مدارک خاص و ویژه می‌باشند، به عنوان مثال اگر فردی از کشور افغانستان برای اخذ ویزای کاری اقدام می‌کند باید از شرکتی در ایتالیا دعوتنامه دریافت کرده باشد، در واقع کارفرما باید از او دعوت به همکاری نماید، در غیر این صورت ویزا صادر نخواهد شد.

گاهی اوقات فرد از طرف دوستان و اقوام خود در ایتالیا دعوتنامه دریافت می‌کند که این دعوتنامه نیز یکی از مدارک مهم در هنگام اخذ ویزای توریستی می‌باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی، دعوتنامه از دانشگاه یا کالج در ایتالیا و همچنین سوابق تحصیلی نیز لازم و ضروری می‌باشد.

تمام این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند، در غیر این صورت وجه قانونی نخواهند داشت.

پناهندگی ایتالیا برای افغانها

با توجه به شرایط مساعد اقتصادی و اجتماعی، بسیاری از افغان‌ها با هدف پناهندگی به ایتالیا سفر می‌کنند. در این هنگام ویزای ایتالیا برای افغانها متفاوت خواهد بود. افغان‌ها برای این امر، باید به سایت پناهندگی ایتالیا برای افغانها مراجعه نمایند و با مطالعه و بررسی مفاد قانونی آن، اقدام به تنظیم و آماده‌سازی مدارک خود کنند و برای مهاجرت آماده شوند.

اگر چه دولت ایتالیا راه‌های قانونی بسیاری را ایجاد کرده، اما بسیاری از پناهندگان به صورت قاچاق و غیرقانونی از کشور خود خارج می‌شوند و از راه های آبی و دریایی قصد سفر دارند، اما متاسفانه افراد زیادی از این قشر در مسیر دچار آسیب شده و یا حتی کشته می‌شوند.

افغان‌ها به محض ورود به خاک این کشور باید مدارک خود را به پلیس ایتالیا تحویل دهند، پلیس آن‌ها را به مراکز پناهندگی معرفی می‌کند. این افراد با هر دلیلی که قصد پناهندگی در ایتالیا را داشته باشند، دولت به آن‌ها اسکان داده و تحت حمایت خود قرار می‌دهد، پس از مدت کوتاهی افراد متقاضی باید اعلام پناهندگی کنند، یعنی به صورت رسمی درخواست پناهندگی دهند. در این هنگام افراد باید مدارک هویتی، پاسپورت و غیره را به دولت ایتالیا تحویل دهند و این دولت با انگشت نگاری و عکس بیومتریک مشخصات آن‌ها را ثبت می‌کند و مصاحبه‌ای با آن‌ها انجام می‌شود که اگر در این مصاحبه موفق به پاسخگویی سوالات شوند، در نهایت پس از طی مراحل قانونی و رسمی، دولت ایتالیا، پناهندگی افغان‌ها را تایید کرده و اجازه اقامت برای آن‌ها صادر خواهد شد و آن‌ها به عنوان پناهنده می‌توانند از امکانات و حقوق کشور ایتالیا بهره‌مند شوند. البته باید در نظر داشت که اولویت پناهندگی با زنان و کودکان است.

پیشنهاد میکنیم سری به مقاله چگونگی اخذ ویزای شینگن نیز زده و با شرایط آن آشنا شوید

ویزای بشر دوستانه ایتالیا

ویزای بشر دوستانه ایتالیا

ویزای ایتالیا برای افغانها بسیار متنوع و گوناگون است. ویزای بشر دوستانه ایتالیا نوع دیگری از ویزا است که به شرح و توضیح آن می‌پردازیم.

در واقع ایتالیا با صدور این ویزا، قصد دارد افغان‌های تحت آزار و اذیت را به امنیت و آرامش برساند. سازمان‌های خیریه نیز در این امر سهیم هستند و با دولت ایتالیا همکاری می‌کنند. این ویزای بشر دوستانه در ابتدا امکان اقامت ۲ ساله را برای افغان‌ها فراهم می‌کند و بعد آن‌ها می‌توانند آن را یک سال دیگر نیز تمدید کنند.

افغان‌ها معمولا از طریق کشورهای ترانزیتی مانند ایران و پاکستان به ایتالیا پرواز می‌کنند و وارد این کشور می‌شوند. این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که در منطقه جنگی زندگی می‌کنند و از نظر سیاسی در خطر هستند. در واقع فرد متقاضی در کشور خود مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرد و امنیت جانی ندارد و باید بتواند این موضوع را ثابت کند و با مراجعه به سایت و نهادهای بشر دوستانه درخواست خود را برای کشور ایتالیا بیان کند و در صورتی که واجد شرایط باشد، می‌تواند این ویزا را دریافت کند.

برای این ویزا نیز مدارک و اسناد معتبری مانند پاسپورت، شناسنامه و غیره مورد نیاز است. همچنین فرد متقاضی با سند و مدرک باید بتواند اثبات کند که مورد آزار قرار گرفته و امنیت ندارد و شرایط زندگی نامساعدی دارد.

 

پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ ویزای مولتی کانادا را نیز دنبال نمایید

سفارت ایتالیا در تهران برای افغانها

سفارت ایتالیا در تهران برای افغانها

از آن جایی که افغان‌ها در بسیاری از کشورها از جمله ایران زندگی می‌کنند، از این رو صدور ویزای ایتالیا برای افغانها در تمام شهرها و کشورها فراهم است، به عنوان مثال افراد متقاضی می‌توانند به سفارت ایتالیا در تهران برای افغانها مراجعه نمایند و از طریق آن برای اخذ ویزا و مهاجرت اقدام کنند.

افغان ها پس از آماده سازی مدارک، باید از سفارت نوبت مصاحبه بگیرند که برای دریافت نوبت، باید اسکن شناسنامه، پاسپورت و سایر مدارک هویتی را به سفارت تحویل دهند. نوبت سفارت نسبتا طولانی و زمان بر است.

در روز مصاحبه باید مدارک خود را به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی همراه خود داشته و در زمان تعیین شده در سفارت حاضر شوند. افراد متقاضی در روز مصاحبه باید آمادگی پاسخگویی به سوالات آفیسر را داشته باشند و با جواب‌های صریح و منطقی بتوانند او را متقاعد سازند و هدف سفر خود را به صورت واضح بیان نمایند. اگر آفیسر متقاعد شد، افغان‌های متقاضی ویزا، می‌توانند به دریافت ویزا امیدوار باشند، در غیر این صورت باید منتظر ریجکتی و عدم پذیرش باشند.

اگر افراد قصد دارند به همراه اعضای خود به ایتالیا سفر کنند، از این رو باید تمام اعضا در روز مصاحبه حاضر باشند و عدم حضور به منزله انصراف می‌باشد. این سفارت فقط مخصوص افغان‌های مقیم ایران است و افسران آن از مقامات بلند مرتبه هستند که در کار خود بسیار مجرب و البته سخت گیر می‌باشند.

افراد متقاضی دریافت ویزا به صورت اینترنتی و آنلاین می‌توانند از این سفارت وقت بگیرند و برای دریافت نوبت نیازی به مراجعه حضوری نیست. در هنگام تعیین نوبت، آدرس سفارت در سایت ثبت شده است که افراد با توجه به آن، به سهولت می‌توانند به سفارت مراجعه کنند.

 قیمت ویزای ایتالیا برای افغانها

قیمت ویزای ایتالیا برای افغانها

در این مقاله به بررسی ویزای ایتالیا برای افغانها و شرایط اخذ آن پرداختیم. علاوه بر مدارک و اسنادی که بیان کردیم، هزینه و قیمت ویزای ایتالیا برای افغانها نیز بخش بسیار مهمی در اخذ ویزا می‌باشد که برای آن باید برنامه ریزی مالی داشت.

قیمت و هزینه با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی تغییر می‌کند و به طور سالانه افزایش می‌یابد و این تغییر قیمت توسط دولت ایتالیا اعمال می‌شود. این هزینه شامل موارد زیادی می‌شود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

تهیه و ارسال فرم تقاضانامه اولین هزینه‌ای است که فرد متقاضی باید پرداخت کند. همچنین هزینه‌های گرفتن عکس، انگشت نگاری، نوبت از سفارت و غیره همگی مشمول قیمت ویزا می‌شوند. هزینه ترجمه مدارک نیز جزء هزینه‌های جانبی است که باید در نظر گرفت. افراد متقاضی در آماده سازی مدارک دقت نمایند، چون اگر کم و کاستی در آن‌ها باشد ریجکت می‌شوند و تمام هزینه‌ها را باید دوباره پرداخت کنند، چون این هزینه‌ها غیر قابل عودت هستند.

 اگر برای تسریع فرآیند اخذ ویزا از یک وکیل کمک بگیرند، حق الوکاله او را نیز باید در نظر داشته باشند. قیمت این ویزا به سن افراد نیز بستگی دارد، برای افراد بزرگسال نسبت به کودکان بیشتر است و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می‌باشد و هنگام مصاحبه باید به صورت نقدی و بر اساس واحد پول ایتالیا پرداخت شود.

افراد متقاضی دریافت ویزا، باید تمام رسیدهای پرداختی را تا زمان اخذ ویزا در نزد خود نگه دارند تا مشکلی به وجود نیاید و اگر با مشکل مواجه شدند، باید برای رفع آن به کنسولگری مراجعه نمایند و رسیدهای خود را ارائه دهند.

با ویزای ایتالیا به کدام کشورها میتوان سفر کرد؟ بهترین هتل های ایتالیا