با ویزای ایتالیا به کدام کشورها میتوان سفر کرد؟
ویزا

با ویزای ایتالیا به کدام کشورها میتوان سفر کرد؟

مطالعه در 1 دقیقه

اگر شما با هدف گردشگری یا تفریح و گشت و گذار به ایتالیا سفر می‌کنید، باید ویزای توریستی ایتالیا را دریافت کنید. لازم به توضیح است بگوییم که پذیرش درخواست پناهندگی در این کشور وابسته به پلیس اداره مهاجرت می باشد و در نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش به وسیله پلیس این کشور مشخص می شود.

به طور کلی برای اینکه بتوانید به کشور ایتالیا سفر کنید، باید ویزای ایتالیا را اخذ کنید. برای اخذ ویزای ایتالیا شما باید وقت سفارت را داشته باشید و سپس مراحل بعدی را سپری کنید و ویزای ایتالیا را دریافت کنید. زمان پردازش ویزای کوتاه مدت کشور ایتالیا ۱۵ روز طول می کشد. با این حال با توجه به شرایط شما این دوره ممکن است تا ۳۰ روز نیز تمدید شود و در موارد استثنایی ممکن است تا ۶۰ روز طول بکشد، یعنی سفارتخانه‌ های ایتالیا مجبور می‌ شوند در بعضی موارد، با دیگر کنسولگری های شینگن مشورت کنند.

سعی کنید برای جلوگیری از این تاخیرها در صدور ویزای اقامت خود، درخواست و مدارک لازم را در اسرع وقت ارسال کنید.

ویزای ایتالیا

با ویزای شینگن ایتالیا به کدام کشور ها میتوان سفر کرد ؟

در ادامه مقاله قصد داریم بدانیم با ویزای شینگن ایتالیا به کدام کشورها می توان سفر کرد. با دریافت ویزای شینگن ایتالیا، شما می توانید به بیش از ۲۰ کشور سفر کنید. در بین کشورهای اروپایی، می‌ توان گفت که ایتالیا و اسپانیا راحت ترین کشور هایی هستند که می توان ویزای شینگن را دریافت کرد.

ویزای شینگن به متقاضیان خارجی این اجازه را می‌دهد که به کشورهای اروپایی که عضو این پیمان هستند به راحتی وارد شود. اکنون به تعدادی از کشورهایی که می توان با ویزای شینگن سفر کنند اشاره می کنیم از جمله آلبانی، بلغارستان، گرجستان، صربستان، آنتیگوا، باربودا، بوسنی هرزگویین، سائوتومه و پرنسی، کلمبیا، حبل الطارق، مقدونیه شمالی، ترکیه، بلاروس، قبرس شمالی، مکزیک، کوزوو، کرواسی، رومانی و غیره.

کشور ایتالیا دارای آب و هوای بسیار خوب، مناظر دیدنی و همچنین غذاهای لذیذ است که امروزه مقاصد پرطرفدار برای مسافرت در نظر گرفته شده است. همچنین کشور ایتالیا مکانی مناسب برای تحصیل و کار می‌باشد، بنابراین برای ورود به این کشور باید مجوز داشته باشید.

گرفتن ویزای شینگن ایتالیا مراحل گوناگونی دارد که باید به درستی و کامل انجام شود تا ویزای شما رد یا به اصطلاح درخواست ویزای شما ریجکت نشود.

مزایای ویزای شینگن ایتالیا

مزایای ویزای شینگن ایتالیا بسیار زیاد است، یعنی دریافت ویزای شینگن ایتالیا دارای مزایای گوناگونی است که شما می توانید با این ویزا در فرودگاه منتظر پرواز های بعدی باشید.

از مزایای دیگر ویزای شینگن ایتالیا این است که اجازه اقامت ۵ روزه را به مسافران خود می دهد. افرادی که ویزای شینگن ایتالیا را دارند، می توانند بعد از یک سال زندگی مشترک از برخی مزایای مختص به شهروندان ایتالیایی از جمله بیمه و مجوز کار بهره مند شوند.

کشور ایتالیا یکی از کمترین ریجکتی ها را در بین کشورهای شینگن دارد. بهترین مزایای ویزای شینگن سفری راحت و بدون دردسر به کشورهای دیگر می باشد. شما با این ویزا می توانید به ۲۶ کشور دیگر سفر کنید.

از ۲۶ کشور ۱۷ کشور در داخل ایران سفارت دارد و وجود این سفارت ها در کشورمان کار شما را برای دریافت ویزای شینگن بسیار راحت می کند.

شرایط اخذ ویزای شینگن ایتالیا

شرایط اخذ ویزای شینگن ایتالیا

در ادامه سعی داریم در مورد شرایط اخذ ویزای شینگن ایتالیا اطلاعاتی را بدست آوریم، یعنی شما برای ورود به ایتالیا باید شرایط اخذ ویزای شینگن ایتالیا را بدانید.

خوشبختانه برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا شرایط سختی در نظر گرفته نشده است. داشتن یک دعوت نامه از طرف خانواده و دوستان یکی از شرایط اخذ ویزای شینگن ایتالیا می باشد. سابقه سفرهای خارجی نیز در اخذ ویزای شینگن ایتالیا تاثیرگذار است. داشتن ملک شخصی در کشور ایتالیا در دریافت ویزای شینگن ایتالیا کمک بسیار زیادی به شما می کند.

از شرایط دیگر اخذ ویزای شینگن ایتالیا این است که شما نباید هیچ سوء پیشینه در هیچ کشوری داشته باشید که این امر حائزاهمیت است.

مواردی که اشاره کردیم در اخذ ویزای شینگن ایتالیا بسیار مهم و ضروری می باشد که می تواند تاثیر زیادی در اخذ ویزای شینگن ایتالیا داشته باشد. مهم ترین و اساسی ترین مسئله برای دریافت ویزای ایتالیا، قانع نکردن افسران ویزای آن کشور می باشد، یعنی افسران ویزای کشور ایتالیا باید به طور کامل اهداف متقاضیان از سفر به کشور ایتالیا را مورد بررسی قرار دهند و مطمئن باشند که هدف متقاضی از سفر، تقاضای پناهندگی نخواهد بود.

اگر شما دوستان عزیز تا به امروز سفر خارجی نداشته‌اید، با یک گردش حساب و تمکن مالی خوب می توانید ویزای ایتالیا را بدون دردسر و به راحتی بگیرید. شما باید مدارک لازم و مهم را به سفارت ایتالیا تحویل دهید و مدارک نباید هیچ نقصی داشته باشند.

نحوه درخواست ویزای شینگن ایتالیا

نحوه درخواست ویزای شینگن ایتالیا به این صورت است که در ابتدا شما باید در سایت کارگزاری وقت سفارت بگیرید و در مرحله بعدی، متقاضی باید در وقتی که سفارت برای او تعیین کرده حاضر باشد و همه مدارک لازم را در اختیار داشته باشد و به سفارت تحویل دهد. شما باید به صورت حضوری و برای انگشت نگاری به کارگزاری مراجعه کنید.

در مرحله بعدی پس از بررسی درخواست ویزای شینگن، شما توسط کنسولگری وقت مصاحبه تعیین می شود. مدت زمانی که برای مصاحبه شما با افسر در نظر گرفته می شود، ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می باشد. در این مصاحبه در مورد هدف شما از سفر به ایتالیا و منابع تامین مالی سفر و همچنین محل اقامت و بعضی موضوعات شخصی دیگر صحبت می‌کنند.

در مرحله بعدی وقتی درخواست شما تایید شد، ویزای شینگن ایتالیا در لیست قرار می‌گیرد و به نوع ویزای درخواستی شما ۱۵ الی ۶۰ روز برای پردازش ویزا زمان نیاز است.

ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است که افراد می توانند با گرفتن ویزای شینگن به کلیه کشورهای حوزه شینگن سفر کنند و دارندگان این ویزا می توانند به کلیه کشورهای این حوزه بدون محدودیت سفر کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا

برای رفتن به هر کشور و گرفتن ویزای شینگن باید مدارک لازم را به سفارت تحویل دهید. مدارک باید کامل و درست تحویل داده شوند تا در روند کار شما مشکلی پیش نیاید و سفر شما به تاخیر نینجامد.

به طور کلی مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا دو دسته هستند، مدارک های عمومی و دسته دوم مدارک خصوصی، یعنی مدارک عمومی مدارکی هستند که همه متقاضیانی که قصد سفر به ایتالیا را دارد باید به سفارت ارائه دهند.

مدارک عمومی مانند فرم درخواست ویزای ایتالیا، اصل شناسنامه، گرفتن پاسپورت که ۷ ماه اعتبار داشته باشد، دو قطعه عکس با پس زمینه سفید که در اندازه های ۳.۴ و ۳.۵ باشد، است.

برنامه دقیق سفر از مدارک لازم دیگری است که برای اخذ ویزای شینگن مورد نیاز است. مدارک رزرو بلیط هواپیما و هتل، مدارک بانکی و گردش حساب سه ماه جاری متقاضی و یا همان تمکن مالی، گواهی اشتغال به تحصیل یا کار، اصل ترجمه سند ملکی و ازدواج، بیمه مسافرتی و غیره از مدارک لازم دیگری است که شما برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا نیاز دارید و باید به سفارت تحویل دهید.

برای گرفتن ویزای ایتالیا مهم ترین مسئله تمکن مالی و گردش حساب است، در صورتی که مدارک شما آماده باشد، شما می توانید حتی یک ساعت بعد در سفارت حضور داشته باشید و جواب ویزای خود را طی ۱۴ روز کاری دریافت کنید.

اخذ ویزای شینگن به صورت تضمینی با سابقه طولانی با ارائه خدمات ویزا و اخذ فوری ویزای توریستی شینگن در کمترین زمان و بهترین هزینه ها به صورت تضمینی در وبسایت ما انجام می شود.

دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا

دلایل ریجکتی ویزای شینگن ایتالیا

دلایل ریجکتی ویزای شینگن ایتالیا می تواند متفاوت باشد، یعنی دلایل مختلفی در ریجکتی یا رد شدن ویزای شینگن شما تاثیرگذار است.

یکی از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای شینگن ایتالیا جعلی و نادرست بودن مدارک مورد نیاز می باشد. ناکافی بودن مدارک مورد نیاز نیز از دلایل دیگر ریجکتی درخواست شما می باشد. عدم توانایی پرداخت هزینه های مربوط به اقامت در کشور ایتالیا، عدم توانایی افراد متقاضی در پرداخت سایر موارد مربوط به اقامت می تواند در ریجکت شدن ویزای شما تاثیرگذار باشد. بنابراین این امر می تواند به علت عدم وجود منابع مالی، عدم استفاده از افراد از حساب شخصی برای پرداخت هزینه‌ها، عدم ارائه گردش حساب و یا همان تمکن مالی و غیره باشد.

داشتن سوء سابقه کیفری و یا جنایی در زمان های گذشته و یا حال، ارائه مدارک مسافرتی جعلی و غلط، عدم توانایی در قانع کردن افسران ویزا، ارائه پاسپورت مشکل دار و باطل، ارائه پاسپورت نامعتبر، دعوتنامه نامعتبر، عدم توانایی در واریز هزینه های اقامت در کشور ایتالیا، ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر، ارائه ندادن رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت و غیره می‌تواند دلایل ریجکتی ویزای شینگن ایتالیا باشد.

بهتر است برای رفع ریجکتی و اعتراض به رد شدن ویزای ایتالیا با یک وکیل باسابقه و کارآمد مشورت کنید تا کارهای مربوط به رفع ریجکتی ویزای ایتالیا را برای شما انجام دهد. بر اساس قانون ویزای کشورهای شینگن، افرادی که با ریجکت ویزا مواجه شده‌اند می‌توانند بعد از شش ماه دوباره درخواست خود را ارسال کنند.

اگر خردسالی دارید و می خواهید به همراه خود به کشور ایتالیا ببرید، حتما در این مورد نیز در فرم درخواستی موارد خواسته شده را قید کنید.

ویزای ایتالیا بهترین و محبوب ترین ویزاهای کشورهای شینگن در بین ایرانیان است.

هزینه اخذ ویزای شینگن ایتالیا

هزینه اخذ ویزای شینگن ایتالیا

ایتالیا کشور زیبا و بزرگی است که در دنیا معروف می باشد و همچنین چهارمین قطب اقتصادی در اروپا محسوب می‌شود، به همین علت یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری، تحصیلی و تفریحی به حساب می‌آید. بنابراین کسانی که با اهداف مختلف می خواهند به ایتالیا سفر کنند، باید ویزای شینگن داشته باشند که برای دریافت این ویزا هزینه‌های مشخص لازم است و شما باید پرداخت کنید.

هزینه اخذ ویزای شینگن ایتالیا برای بزرگسالان ۸۰ یورو در نظر گرفته شده است. برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیز ۴۰ یورو و همچنین برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می باشد. این هزینه ها باید در هنگام مراجعه برای مصاحبه پرداخت شود، همچنین به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

نکته مهم این است که در صورت ریجکت ویزای شما این هزینه‌ ها عودت داده نمی‌ شود. بنابراین علاوه بر هزینه هایی که اشاره کردیم، برای ترجمه مدارک، بیمه مسافرتی، هزینه‌ های صندوق، سفارت و غیره نیز لازم است. شما باید کپی رسید های پرداختی خود را تا زمان صدور ویزا به همراه خود نگه دارید تا در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی به کنسولگری ارائه دهید.