جاذبه های کیش
جاذبه های ایران

جاذبه های کیش

مطالعه در 1 دقیقه

معرفی جاذبه های گردشگری کیش

 

جاذبه های دیدنی کیش

کیش، این جزیره بزرگ مرجانی که در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته، افتخار ایرانیان است. جزیره کیش به جزیره لوکس ایران معروف است و همه مردم ایران تمایل دارند ‌جاذبه های دیدنی کیش را از نزدیک ببینند و در ایام ابتدایی سال و عید نوروز خستگی یک سال گذشته را در جزیره آرام و زیبای کیش از تن بیرون کنند و برای سال نو روح و جانی دوباره بگیرند.

موقعیت جغرافیایی کیش این گونه است که یک جزیره در شهرستان بندرلنگه می باشد و در استان هرمزگان و در خلیج نیلگون فارس قرار دارد. این جزیره دارای مساحتی حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع است.

 

اگر از علاقه مندان سفر با تور کیش این جزیره زیبا هستید حتما این لینک را دنبال نمایید

 

اسکله بزرگ تفریحی

 

اسکله بزرگ تفریحی

از جاذبه های توریستی کیش، اسکله بزرگ تفریحی کیش است. این اسکله که به طول ۴۳۸ متر است، فقط برای تفریح و گشت و گذار ساخته شده است و جنبه تجاری و خاص دیگری ندارد. اسکله بزرگ تفریحی کیش از سازه چوب ساخته شده و دیدن آن هم در شب و هم در روز زیبا و خواستنی است.

صدای پای گردشگران روی این اسکله اهنگ گوش نوازی را ایجاد کرده است و وقتی صدای مرغان دریایی نیز به آن اضافه می شود، آرامشی وصف ناشدنی را به همراه خواهد داشت و واقعا گشت و گذار دراین مکان تفریحی، دلربا و طنین انداز است و همگان دوست دارند تعطیلات خود را در کیش بگذرانند.

تماشای غروب افتاب در اسکله بزرگ تفریحی واقعا هیجان انگیز است و زیبایی رنگ ها در کنار پرواز پرندگان دریایی رخ‌نمایی می کنند. حتما وقتی بر روی اسکله بزرگ تفریحی کیش قدم می زنید، دنبال ماهی های خوش رنگ و لاک پشت های بزرگتر از حد معمول که تا بحال ندیده اید باشید.

ساحل مرجان

ساحل مرجان

بهترین سواحل کیش را ساحل مرجان نامیده اند. مرجان ها همان گیاهان بلند جلبک مانندی هستند که به رنگ های مختلفی در زیباترین ساحل کیش به رقص در زیر آب می پردازند. ساحل مرجان شهر کیش بسیار زلال و شفاف است و نمونه ای از اکواریوم بزرگی است که خداوند رایگان به نمایش گذاشته است.

موقعیت جغرافیایی این ساحل در ضلع شرقی جزیره قرار گرفته و همجوار با بازار بزرگ مرجان است و پس از دیدن زیبایی های بهترین ساحل کیش، می توانید از بازار مرجان سوغاتی های منحصر به فرد کیش نظیر صنایع دستی خاص و انواع خوراکی ها نظیر ادویه‌جات ها و شکلات و عسل ناب را دیدن کنید و برای پیشکش به عزیزانتان تهیه کنید.

 

پیشنهاد می کنیم از تور چابهار نیز دیدن نماییدو با جاذبه های زیبای آن نیز آشنا شوید

شهر زیرزمینی کاریز

 

شهر زیرزمینی کاریز

از جاذبه های دیدنی کیش، شهر زیرزمینی کاریز است. شهری قناتی که سقف های مرجانی آن قدمت زیادی دارد و باستان شناسان تاریخچه این اثر را به ۲۵۰۰ سال پیش می دانند و واقعا حیرت انگیز است. بنای زیرزمینی این شهر قناتی واقعا محکم و استوار است که بعد از گذشت سال های دراز هنوز باقی مانده است .

همچنان که در گذشته سیر می کنیم، به عکاس‌خانه این کاریز می رسیم که می توانیم با لباس های سنتی به همراه همسفرهایمان عکس های خاطره انگیر بگیریم و لحظات خوشی را سپری کنیم، حتی می توانیم از غرفه های بازارچه ای آن صنایع دستی بخریم و یادگاری از این مکان با خود ببریم.

این مجموعه با آن که ۱۶ متر زیر زمین است، هوای بسیار مطبوعی دارد و بوی آب و خاک واقعا شعف اور است. پس از گشت و گذار می توانید گلویی تازه کنید و از امکانات رستوران و کافی شاپ این مکان هم بهره مند شوید و از غذاهای سنتی کیش هم میل کنید.

از موارد گفتنی این اثر آن است که موزه ای نیز در این شهر زیرزمینی وجود دارد که دارای اسنادی برای خلیج فارس کشور عزیزمان است و نشان از فارسی بودن ان می دهد.

 

اگر از علاقه مندان سفرهای زیارتی هستید حتما سری به تور مشهد نیز بزنید

 

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کیش است. مجموعه ای مهیج و شاد که هر لحظه هیجانی متفاوت را تجربه خواهید کرد. سرسره های پرپیچ و خم و رایدرهای ۱۳ گانه آن آدرنالین خون را بالا می برد و نهایت لذت و هیجان را تجربه خواهید کرد.

پارک آبی کیش بزرگ‌ترین پارک آبی رو‌باز است و همراه با معیارهای جهانی ساخته شده است و در رقابت با بهترین سرزمین های آبی دنیا می باشد و همه استاندراد های لازم را در این مکان می بینیم.

در خم و چم سرازیری های پارک آبی اوشن، ضربان قلب‌تان به قدری بالا می رود که انگار می خواهد قلبتان همراه شما به بیرون از آب بپرد. آب های این مجموعه به صورت تصفیه شده روزی چندین بار تعویض و ضدعفونی می شود و بهداشت محیط در آن عالی است .

بلیط های مجموعه را می توانید از سایت پارک آبی اوشن همراه با تخفیف های مکرر تهیه نمایید و مطمئن باشید تفریحات و سرگرمی در این پارک آنقدر فراوان و غیرمنتظره است که بازدیدکنندگان گذر زمان را نخواهند فهمید.

برای کودکان امکانات ویژه ای در نظر گرفته شده و هیچ گونه نگرانی و خطری کودکان را تهدید نمی کند. اینجا مکانی است که بدون دلهره به همه سنین خوش می گذرد و تا مهلت بازی تمام می شود، فکر استفاده دوباره آن به سر می اید .

شاید قیمت بلیط را کمی بالا بدانید، اما هم نسبت به مکان های دیگر کیش قیمت بلیط مناسب است و هم در مقابل این همه امکانات، قیمت بسیار خوب است.

پارک دلفین

پارک دلفین

پارک دلفین کیش از دیگر جاذبه های دیدنی کیش است که شهر دلفین ها و پستانداران دریایی این جزیره است که مساحتی در حدود ۱۰۰ هکتار دارد که متعلق به ۱۰۰ نوع گونه گیاهی و ۲۱ نوع پستاندار دریایی است که در استخرهای ۱۸۰۰۰ مترمکعبی متعددی جای گرفته اند.

گونه های گیاهی این پارک نظیر درخت اکالیپتوس، درخت لور و اکاسیا است و در حدود ۲۵ نوع از گونه های کاکتوس که در نوع خود بی نظیر هستند، نیز در این پارک وجود دارند.

پستانداران دریایی که در پارک دلفین کیش زیست می کنند، نظیر شیر دریایی، گراز دریایی، گربه دریایی و پنگوئن و موارد دیگر هستند.

چیزی حدود ۹ سال است که این دلفین ها و جانوران از ژاپن به ایران آورده شده اند و گردشگران متعددی را سرگرم کرده اند. این جانوران تحت تعلیم مربیان ایرانی و خارجی قرار گرفته اند و هماهنگی خاص و حرکات زیبایی را اموخته اند که مخاطب را خیره می کند و هنگام اجرای نمایش، صدای خنده و قهقه ی تماشاچیان پارک را به لرزه در می آورد.

بلیط پارک دلفین را می توان هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین تهیه کرد، فقط نکته ضروری این است که اگر به صورت PDF تهیه کردید، حتما به همراه خود داشته باشید. بلیط برای کودکان زیر دو سال با ارائه مدرک شناسایی رایگان خواهد بود.

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل از جاذبه های گردشگری کیش است که تا نام ساحل درختان نارگیل را می شنوید، ناگفته پیداست که چه منظره زیبایی در انتظار گردشگران است، البته که در هر ساعتی از روز زیبایی منحصربفردی را در این ساحل خواهید دید.

از جاذبه های دیدنی کیش وجود درختان بلند قامت نارگیل در کنار دریاست که جنگل های ۲۰۰۰و ۳۰۰۰ شهر تنکابن را تداعی می کند. سایبان ها و نسیم خنکی از طرف درختان نارگیل روح و جان تازه ای را به گردشگران لب ساحل می دهد و واقعا لذت بخش است.

در ختان نارگیل در منطقه استوایی رویش می کنند و دقیقا وجود بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل، آب و هوای استوایی کیش را به همگان یاد آوری می کند.

قلعه جنی

مکان های گردشگری کیش متعدد هستند، از جمله جاذبه های دیدنی کیش قلعه جنی است که اگر کمی ادم ترسویی باشید، با شنیدن نام ان ترس و خوف به جانتان می افتد. قلعه جنی تاریخچه درستی ندارد، فقط احتمال می رود در زمان اشغال جنوب ایران توسط پرتغالی ها احداث شده باشد و حکایت نام آن نیز به این گونه است که در گذشته این قلعه پاسگاه ژاندارمری کیش بوده است که پس از رویت اتفاقات متعدد درون قلعه، در دهه ۴۰ هجری شمسی ژاندارمرها و سرباز ها نیز از این منطقه ترسیده اند و به سرعت این قلعه را تخلیه کرده اند.

این بنا دو برج در خود دارد که حکم دیده بانی در ان را دارد و سوراخ های کوچکی بر روی دیوار های آن برای نگهبانی و رویت بیرونی قلعه ساخته شده است و همچنین باغچه کوچکی نیز در وسط حیاط این قلعه دیده می شود.

البته باور این حقایق بستگی به اعتقادات هر شخصی دارد که آیا این اتفاقات فقط حادثه بوده یا واقعا علل ماورایی داشته است.

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

از مکان های دیدنی کیش، کشتی یونانی است که از دیرباز  از جاذبه های دیدنی کیش به شمار می رفته و حالا پس از گذشت چندین سال، گردشگران برای بقای تاریخی این اثر به داخل کشتی راه داده نمی شوند و فقط از دور نظاره‌گر این کشتی غول پیکر هستند.

طول این کشتی ۱۳۶ متر است و در حدود ۷ تن وزن دارد و در اسکاتلند ساخته شده است. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در کیش به دلیل نامعلومی هنگامی که به یونان باز می گشته به گل نشست و ساکنان کشتی با هر طریقی که بود، موفق به کشیدن این کشتی به بیرون آب نشده اند و ان را رها کرده و رفته‌اند و از آن موقع ساحل جزیره کیش و طلوع و غروب خورشید آن میزبان این کشتی بوده است.

سالانه گردشگران زیادی از این کشتی دیدن می نمایند، پس انتظار رسیدگی و مرمت آن دور از انتظار نیست.

مرکز فلای‌دامون

از مکان های تفریحی کیش، مرکز فلای دامون است که تجربه ای بی نظیر از جادبه های دیدنی کیش رقم می زند. مرکز فلای دامون همان شبیه سازی پرواز را انجام می دهد که آرزوی شیرین کودکی را برای گردشگران هرچند کوتاه به حقیقت می رساند.

در کابینی که تمام کلید ها و سوئیچ های پرواز به طور کاملا طبیعی شبیه سازی شده است، تحت آموزش مربیان قرار می گیرید و به صورت نمادین اما بسیار طبیعی، تجربه خلبانی هواپیمای کسب می کنید که واقعا بی نظیر است و وجود آن در هر شهری لازم است تا همه بتوانند این تجربه شیرین را حتی برای یک بار هم که شده، بچشند.

مجموعه مارینا

مجموعه مارینا

مجموعه مارینا از جاهای لاکچری کیش است. مارینا به زبان اسپانیایی یعنی بندر کوچک. لازمه هر بندر نیز وجود قایق های متعدد است که در مجموعه مارینا کیش فراهم شده است و نوعی اسکله تفریحی است که اجاره قایق در آن انجام می شود.

گردشگران می توانند از قایق های کوچک و برزگ آن استفاده کنند و دل به دریا بزنند و همانطور که از ساحل دور می شوند، غم و غصه ها را نیز از دل دور کنند و به لذت قایق سواری فکر کنند. از حق نگذریم جاذبه های دیدنی کیش متعدد هستند و می توان آنها را با معیارهای کشورهای اروپایی سنجید و امتیازدهی کرد.

جاذبه های شهر تبریز جاذبه های قشم