تور ترکیه

تور ترکیه

مطالعه در 1 دقیقه

تور ترکیه تابستان 1402 جهت دریافت لیست قیمت و اطلاع از جدیدترین تورهای لحظه آخری ترکیه با آژانس مسافرتی کارون سیر تماس بگیرید

تور ترکیه تابستان 1402 : برنامه ریزی برای سفر های تابستانی فعالیتی جذاب برای هر فرد است اما با وجود جذابیت، این کار با چالش هایی نیز روبرو است. انتخاب یک مقصد مناسب نیازمند شناخت کامل از روحیات همسفرانتان است البته این موضوع مشکل حادی برایتان به وجود نمی‌آورد، کافی است مشورت دسته جمعی داشته باشید.

چالش اصلی دقیقا بعد از انتخاب مقصد آغاز می‌شود، با چه وسیله ای سفر کنید؟ محل اقامت در طول سفر کجا باشد و ده ها سوال که تصمیم گیری اشتباه راجع به هر یک از این موارد، باعث می‌شود خاطره بدی از سفر برایتان باقی بماند.

جمله ی معروفی است تحت این مضمون که هر کار را به متخصص آن بسپارید، بله یک متخصص سفر و استفاده از یک تور مسافرتی به راحتی شما را از بیشتر چالش های برنامه ریزی نجات می‌دهد. ما در این مطلب قصد داریم درباره ی یکی از کشورهای پر طرفدار برای سفر تابستانی صحبت کنیم؛ بله، ترکیه کشوری نیمه آسیا و نیمه اروپایی در همسایگی ایرانِ عزیزمان.

اگر فکر می‌کنید تور ترکیه تابستان ۱۴۰۲ می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد، با ما در این سفر مجازی همراه شوید تا اطلاعات مفیدی از جزئیات یک تور ترکیه در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه سعی داریم اطلاعات مفید و کاربردی درباره ی آب و هوای ترکیه در فصل تابستان، بهترین شهر های ترکیه برای سفر، همچنین مکان های دیدنی ترکیه در اختیارتان بگذاریم و راجع به رستوران ها، هتل ها و بهترین مراکز خرید در ترکیه صحبت کنیم.

تور ترکیه تابستان 1402

آب و هوای ترکیه در تابستان

اگر شما قصد سفر تابستانی به ترکیه را داشته باشید، پس اینکه آب و هوای ترکیه در تابستان چگونه است، برایتان اهمیت خواهد داشت.

کشور ترکیه در مجاورت کوه ها و همچنین در بخش های زیادی دریاهای آزاد است،  بنابراین طبیعی است که در قسمت های داخلی کشور، آب و هوای خشک اما در بخش های شمالی و جنوبی که در مجاورت مدیترانه است، شاهد آب و هوای مدیترانه ای باشیم. همچنین ترکیه کشوری است که در فصل های مختلف سال، دارای دما و آب و هوای متفاوت است.

البته اگر بخواهید بهترین زمان سفر به ترکیه را متوجه شوید، نباید صرفا بر اساس آب و هوا تصمیم بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد شما از سفر به ترکیه خرید از فروشگاه ها و نمایندگی های برندهای مختلف باشد، مسأله ی آب و هوای ترکیه در درجه ی دومِ اهمیت قرار خواهد گرفت و باید مکان و زمان جشنواره های فروش و تخفیف را متوجه شوید.

به طور کلی بهترین زمان سفر به ترکیه کاملا وابسته به دلیلِ سفر شماست اما آب و هوای ترکیه در فصل بهار یعنی ماه آوریل و می و فصل پاییز یعنی در اکتبر و اوایل نوامبر در بهترین حالت خود قرار دارد. بنابراین بهترین زمان سفر تفریحی به ترکیه فصل های پاییز و بهار است.

 نکته ی مهمی که راجع به آب و هوای ترکیه باید بدانید این است که هر شهر از این کشور بسته به اینکه در کدام محدوده جغرافیایی واقع است، آب و هوایی متفاوت از دیگری دارد، مثلاً شهر آنتالیا تقریباً در تمام روزهای سال آفتابی و معتدل است، یعنی یک شهر مدیترانه ای کامل. به همین دلیل نیز به یک شهر توریستی تبدیل شده است اما استانبول (که البته شهری پر رفت و آمد و محبوب برای توریست ها است) مثلاً در فصل زمستان آب و هوایی بسیار سرد خواهد داشت و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد بهتر است در فصل بهار و پاییز به این شهر سفر کنید.

نکته ی دیگری که درباره ی آب و هوا میتوان گفت، تابستان های این کشور زیباست. در فصل تابستان در بیشتر شهرهای ترکیه شاهد آب و هوای گرم و مرطوب هستیم، بنابراین اگر به تفریحات آبی و شرکت در جشنواره های تفریحی مختلف علاقه داشته باشید، فصل تابستان بهترین زمان سفر به ترکیه برای شما خواهد بود.

همچنین در فصل تابستان جشنواره های متعددی از سوی برندهای مختلف برای خرید در ترکیه برپا می‌شود.اگر به دنبال سفر به ترکیه هستید حتما از مقاله تور ارزان ترکیه دیدن نمایید.

بهترین شهر های ترکیه

بهترین شهر های ترکیه

معرفی بهترین شهر های ترکیه برای سفر کار سختی است، چون بسیاری از شهرهای این کشور این قابلیت را دارد که در هنگام سفر شما را به راحتی غافلگیر کند اما پرطرفدارترین شهر های ترکیه برای سفر، شهرهای استانبول، آنتالیا، بدروم و وان است که البته هر کدام از این شهرها سلیقه و مقصد قشر خاصی از افراد است.

استانبول یکی از شهرهای بزرگ دنیاست و بخشی از این شهر زیبا در قاره ی آسیا و بخش دیگری در قاره اروپا واقع شده است. دو بخش آسیایی و اروپایی شهر توسط یک تنگه ی طبیعی از هم جدا شده اند.

از آنجا که این بندر زیبا سالهای زیادی پایتخت حکومت عثمانی بوده است؛ از آن دوره جاذبه ها و یادگارهای زیادی را در خود جای داده است. اماکن تاریخی، زندگی پرهیاهو در شب ، سواحل زیبا و مراکز خرید همه و همه این شهر را به یکی از بهترین شهر های ترکیه برای سفر تبدیل کرده است.

شهر آنتالیا یکی از شهرهای زیبا و توریستی این کشور است. این شهر زیبا به دلیل دارا بودن آب و هوای معتدل مدیترانه ای تقریباً در تمام فصل های سال پذیرای توریست از کشورهای مختلف است.

اگر می خواهید یک سفر با تفریحات بی نظیر و اقامت در بهترین هتل ها را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما سفر به آنتالیا است.

بدروم، سومین شهر پیشنهادی ما به شماست. باز هم یک شهر جنوبی در کنار مدیترانه ی زیبا، این شهر هم مانند اکثر شهرهای پرطرفدار ترکیه از جاذبه های تاریخی نیز بی بهره نیست. قلعه ی سنت پیتر با قدمتی 600 ساله که بازدید از آن لذتی دو چندان از سفر به شما خواهد داد.

یکی دیگر از بهترین شهر های ترکیه، وان است. شهر وان با کشور ما هم مرز است و این باعث می شود به راحتی بتوانید به صورت اقتصادی به این شهر زیبا سفر کنید. این شهر به دلیل وجود دریاچه ی زیبای وان، مراکز خرید با قیمت مناسب و کیفیت بالا و مسیر نسبتا ساده میتواند انتخاب هر شخص با هر سطح و سلیقه ای برای سفر باشد.

مکان های دیدنی ترکیه

مکان های دیدنی ترکیه

برای صحبت از مکان های دیدنی ترکیه نیازمند یک مقاله ی مفصل هستیم، اما در اینجا برای نمونه چند مقصد پرطرفدار را معرفی خواهیم کرد.

شهر باستانی زانتوس و تونک تپه هر دو از مکان های دیدنی در آنتالیا هستند. تونک تپه همانطور که از اسمش پیداست، یک تپه در بخش غربی شهر با ارتفاعی نزدیک به هفتصد متر است که در بلندترین نقطه ی آن یک کلاب قرار گرفته و مناظر زیبایی از شهر را میتوانید با رفتن به این مکان نظاره‌گر باشید.

شهر باستانی زانتوس یک میراث ارزشمند تاریخی است که در یونسکو نیز به ثبت رسیده و اگر به آنتالیا سفر می‌کنید بازدید از این مکان تاریخی زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

یکی دیگر از مکان های دیدنی ترکیه مربوط به شهر استانبول است. قصر توپکاپی که اکنون به موزه تبدیل شده، مربوط به دوره عثمانی و البته مربوط به اوج قدرت و شکوه این سلسله بوده است. مسجد ایاصوفیه، مسجد رستم پاشا و بسیاری از مکان های دیدنی نیز در استانبول واقع شده که فرصت معرفی کامل آنها در این متن کوتاه نیست.

بهترین هتل های ترکیه

بهترین هتل های ترکیه

از آنجا که ترکیه یک کشور توریستی محسوب می‌شود، در هر یک از شهر های معروف خود هتل های عالی با کلاس های مختلف اقتصادی ساخته است. برای معرفی بهترین هتل های ترکیه در شهر استانبول میتوان به هتل دیوان در نزدیکی میدان تکسیم اشاره کرد که از امکانات مناسبی برخوردار است و هتل دیگری به نام هتل شانگری لابسفروس که بین دلمه باغچه و موزه ی ناوال قرار گرفته است.

این دو هتل و البته هتل های بسیار دیگری در استانبول متناسب با بودجه و سلیقه ی هر مسافری وجود دارد که باعث می‌شود انتخاب های متنوعی برای سفر به استانبول داشته باشید اما بهترین هتل های ترکیه را احتمالا میتوانید در آنتالیا پیدا کنید.

آنتالیا در واقع یک شهر توریستی با هتل های پنج ستاره بی نظیر است. در این هتل ها شما میتوانید به راحتی از امکانات لوکسی چون کلاب ها، مراکز تفریح آبی، رستوران های لوکس و انواع دیگر امکانات رفاهی استفاده کنید. امکانات این هتل ها به راحتی میتواند سفر لذت‌بخشی را برایتان رقم بزند.

در واقع وقتی از بهترین هتل ترکیه صحبت می کنیم نیاز به معرفی هتل خاصی نیست، چرا که گزینه ها برای هر شهر بسیار زیاد و متنوع است.

 بهترین رستوران های ترکیه

معرفی بهترین رستوران های ترکیه

معرفی بهترین رستوران های ترکیه نیز همچون هتل ها برای هر شهر می تواند متفاوت باشد. در واقع ترکیه یک کشور با فرهنگ غذایی آسیایی است. دستور و انواع غذاها در بخش های سنتی از الگوهای اروپایی فاصله دارد ، بنابراین ایرانی ها با غذاهای کشور ترکیه و همچنین بهترین رستوران های ترکیه به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.

نکته ی دیگری که درباره ی بهترین رستوران های ترکیه می‌توان گفت این است که در اکثر شهر های ترکیه برای هر سلیقه و هر سطح اقتصادی رستوران وجود دارد. رستوران های هتلی و لاکچری، رستوران های محلی مختلف و رستوران های ساحلی گزینه های پیش روی شما هستند. علاوه بر آن در اکثر شهرهای ترکیه میتوانید از امتحان غذا ها و خوراکی های خیابانی که طعم ویژه و قیمت مناسبی دارند، لذت ببرید.

مراکز خرید ترکیه

مراکز خرید ترکیه

ترکیه از نظر وجود بازار ها و مراکز خرید یک انتخاب ایده آل برای سفر است. مراکز خرید ترکیه تقریباً در تمام فصل های سال جشنواره های مختلف و متعددی برای خرید برگزار می کنند اما اگر صرفا برای خرید به ترکیه سفر می‌کنید ، بهترین انتخاب برای شما وان و استانبول است. به طور کلی شهر وان به وجود مراکز خرید و بازارهای متنوع شهرت دارد.

بازار روس و بازار سنتی وان مناسب خرید های مقرون به صرفه هستند و مراکزی چون تورکاواز و آیدین پروهان برای علاقمندان به پاساژ گردی مناسب است.

شهر استانبول نیز انتخاب های فراوانی در هر سطحی از قیمت برای خرید در اختیار شما می‌گذارد. همچنین در اکثر مجتمع های تجاری استانبول امکانات رفاهی برای استفاده عموم وجود دارد. بنابراین ساعت های متمادی را با خیال راحت می‌توانید به خرید و گشت و گزار در پاساژها بگذرانید.

تجربه ی خرید در مراکز خرید ترکیه یکی از پرطرفدار ترین فعالیت ها در سفر به این کشور محسوب می‌شود.

هزینه تور ترکیه تابستان ۱۴۰۲

قیمت تور ترکیه تابستان ۱۴۰۲ کاملا به مقصد سفرتان و هتلی که برای اقامت انتخاب می‌کنید، وابسته است. نکته مهمی که راجع به قیمت تور ترکیه تابستان وجود دارد؛ این است که تور ترکیه یکی از سفرهایی است که می‌توان آن را برای هر سلیقه و هر سطح بودجه ای از اقتصاد تا فوق لوکس برنامه ریزی کرد، به طوری که کیفیت سفر نیز مناسب و قابل قبول باشد.

شما می‌توانید برای اقامت خود در سفر یک هتل سه ستاره انتخاب کنید و از این طریق هزینه ی بیشتری را برای انجام تفریحات و بازدید از مراکز اختصاص دهید و یا اینکه یک هتل پنج ستاره ی فول برد انتخاب کنید و از امکانات هتل برای استراحت و تفریح بهره ببرید. بنابراین قیمت تور ترکیه میتواند بسته به سلیقه ی شما و نوع سفر و تفریحاتی که می‌پسندید انعطاف داشته باشد.

فقط کافی است با یک برگزار کننده تور تماس بگیرید و توضیحات کامل تورها همراه با قیمت های دقیق آن را از کارشناسان سوال کنید تا بتوانید بهترین انتخاب برای خودتان را به راحتی تشخیص دهید.

مراکز تفریحی کوش آداسی جاذبه های استانبول