تور سلامت

تور سلامت

مطالعه در 1 دقیقه

گردشگری درمانی | تور سلامت | مدیکال توریسم با بهترین خدمات همراه با آژانس مسافرتی کارون سیر

انواع مختلفی از تورها در کشورها وجود دارند که کشورها می‌توانند به کمک تور های مختلف به یک درآمد مالی مناسبی برسند، ولی تنها توری که توانست در کوتاهترین زمان استقبال بالایی از گردشگران را به خود جذب کند، تور سلامت می باشد. شاید بسیاری از شما ندانید که تور سلامت چیست و چه خدماتی در این تور وجود دارد که ما در اینجا می خواهیم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم.

امروزه مردم در کشورهای مختلف دچار بیماری هایی هستند که پس از انجام مراحل مختلف و خوردن دارو به نتیجه مطلوب نمی رسند و برای بهره‌برداری از درمان به گردشگری سلامت متصل می‌شوند که برای بیماران این فرصت به وجود می‌آید که برای درمان خود به مکان هایی که در آن زمینه تخصص دارند مراجعه کنند و در کنار درمان بتوانند از مکان های تاریخی و فرهنگی آن کشور نیز دیدن کنند.

امروزه تور سلامت توانسته رشد چشمگیری داشته باشد و بهتر است بدانید که انواع مختلفی از تور گردشگری سلامت وجود دارد که در بین آنها گردشگری پزشکی و درمانی مورد شهرت خاصی قرار گرفته و بنا بر نیاز افراد از گردشگری تندرستی نیز استقبال شده است.

تاریخچه تور سلامت

تاریخچه تور سلامت

 

تور سلامت درمانی یک تور گردشگری می باشد که از نظر قدمت به سالیان خیلی دور بر می گردد که می‌توان گفت از زمان یونان و روم باستان وجود داشته است و در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی کشورهای دیگر این تور سلامت در کوتاه‌ترین زمان توسعه یافت.

در زمان باستان افراد برای گذراندن اوقات فراغت و برای رهایی از فشار های روحی و روانی و یا برای درمان روان خود، کنار رودخانه‌ها و آب‌های معدنی می رفتند و از این زمان تور سلامت به صورت توسعه یافته در همه کشورها اتفاق افتاد. از آنجایی که علم پزشکی در یونان نسبت به کشور های دیگر پیشرفت بسیار زیادی کرده بود، قطعا تور سلامت در این کشور ابداع شده، ولی حدود چهار هزار سال پیش از میلاد سومریان نیز برای بهره‌برداری از سلامت و یا برای درمان بیماری ها و استفاده از خدمات درمانی به اطراف چشمه های آب گرم می رفتند که میتوان در سومر نیز تاریخچه تور سلامت را مشاهده کرد.

در قرن هجدهم کشورهای اروپایی نیز توانستند تور سلامت را وارد کشورهای خود کنند، چون اعتقاد داشتند چشمه های آب گرم به عنوان یک درمان طبیعی عمل می‌کنند و می‌توانند بسیاری از دردها را معالجه کنند.

گردشگری سلامت

انواع تور سلامت چیست ؟

گردشگری سلامت صنعتی می باشد که شما از نظر هزینه مبالغ کمی را پرداخت می کنید اما به عنوان پردرآمدترین تور سلامت به شمار می‌رود و آینده بسیار روشنی دارد، چون انواع تور سلامت وجود دارد و هر کدام از آنها بنا بر هدف و نیاز افراد ایجاد شده است که در زیر به انواع این تور می پردازیم.

نوع اول، گردشگری پزشکی می باشد که افراد برای بهره برداری از خدمات پزشکی کشور مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و با کمترین هزینه ولی کیفیت بالا و خدمات عالی می‌توانند از این تور بهره ببرند. گردشگری پزشکی مهمترین شاخه این تور به حساب می‌آید که افراد برای درمان بیماری به کشورهایی سفر می‌کنند تا بتوانند از پزشکان ماهر و متخصص در این زمینه بهره ببرند، چون محل درمان عامل موثری برای از بین بردن بیماری است.

طبیعت درمانی نوع دیگری از گردشگری سلامت می باشد که افراد به کمک منابع طبیعی آن کشور می توانند بیماری خود را از بین ببرند، به عنوان مثال می توانند از چشمه های آبگرم و یا به کمک آب های معدنی بیماری هایی را از جمله مفصلی و استخوانی را درمان کنند، بدون اینکه هیچگونه عوارضی برای آنها ایجاد شود.

گردشگری تندرستی نیز مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، چون افراد برای به دست آوردن آرامش و دوری از هرگونه مشغله زندگی به کشورهایی سفر می‌کنند تا بتوانند از طبیعت آنجا بهره ببرند و بسیاری از بیماری های روانی خود را به کمک این نوع گردشگری از بین ببرند.

ویزای درمانی تور سلامت

ویزای درمانی چیست ؟

 

ممکن است افراد به دلیل بیماری های خاصی که دارند بخواهند برای درمان به کشورهای دیگر سفر کنند که اولین قدمی که برای این کار باید طی کنند این است که ویزای درمانی اخذ کنند.

ویزای درمانی در مدت زمان کوتاهی صادر می‌شود و اشخاص بدون هیچگونه سخت‌گیری‌ و نگرانی می توانند در کوتاه ترین زمان این ویزا را دریافت کنند و فقط باید مدارک پزشکی خود را ارائه دهند تا ثابت شود این افراد برای درمان و یا مشاوره از پزشکان این ویزا را دریافت می کنند.

شما برای دریافت این ویزا باید مدارکی از جمله پاسپورت، عکس، فرم درخواست و بیمه مسافرتی ارائه دهید. شرایط خاصی برای اخذ ویزای درمانی وجود ندارد، شاید در گذشته بعضی از بیماری ها وجود داشت که افراد برای درمان این بیماری ها فقط می توانستند ویزای درمانی دریافت کنند، ولی امروزه برای تمام بیماری ها که باید در کشورهای دیگر درمان شود ویزای درمانی صادر می شود.

شاید جالب باشد که بدانید که کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلستان و حتی سوئد به عنوان متقاضیان داغ این نوع ویزا شناخته شده اند.

مزایای تور سلامت

مزایای تور سلامت درمانی

 

افراد به دلیل بهره برداری از مزایای تور سلامت درمانی استقبال چشمگیری نسبت به این تور نشان می دهند که در زیر به چند مورد از مزایای ان می پردازیم.

اولین و مهمترین مزایایی که بیش از اندازه توجه گردشگران را به خود جلب کرده است، هزینه های پایین تورم می باشد. از آنجایی که هزینه‌های پزشکی افزایش یافته است، افراد ترجیح می‌دهند از این تور بهره ببرند تا هزینه کمتری را پرداخت کنند.

از مزایای دیگری که باید بیان کنیم این است که افراد می‌توانند از پزشکان ماهر و با تجربه بهره ببرند که در بهترین دانشگاه ها تحصیل کرده اند و به راحتی می توانند بیماری شما را تشخیص دهند و اگر بیماری شما پیشرفت کرده است، جلوی پیشرفت آن را بگیرند که این کار شاید برای بسیاری از پزشکان و یا بیمارستان ها امکان پذیر نباشد.

شما وقتی از تور سلامت درمانی استفاده کنید، می توانید از بزرگترین مزیت آن یعنی مراقبت های بعد از عمل بهره ببرید که این کار باعث می‌شود که بیماری شما در کوتاه ترین زمان بهبود یابد و بعد از عمل های جراحی شما به هیچ عنوان درد سختی را تحمل نکنید.

شما در کنار بهره‌برداری از درمان و پزشکان می‌توانید بناهای تاریخی و فرهنگی آن کشور را نیز مشاهده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

از مزایای دیگری که برای شما در نظر گرفته شده این است که شما می توانید در بهترین بیمارستان ها درمان خود را شروع کنید، چون در این بیمارستان ها تجهیزات و فناوری در سطح بسیار بالایی قرار گرفته و متناسب با پیشرفت علم و پزشکی جلو رفته است و به کمک این امکانات قطعاً شما اگر در شرایط سخت بیماری باشید، می توانید در کوتاهترین زمان سلامت خود را به دست بیاورید.

بهترین کشورها برای تور سلامت

بهترین کشور ها در گردشگری سلامت

 

ما در اینجا می خواهیم به چند مورد از بهترین کشور های گردشگری سلامت بپردازیم.

کشور کاستاریکا که در آمریکای مرکزی قرار دارد، توانسته در دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی گردشگران زیادی را برای عمل های زیبایی و برای بهره برداری از خدمات دندانپزشکی وارد کشور خود کند و به دلیل استقبال بسیاری از گردشگران، توانسته تور سلامت را به صورت توسعه یافته افزایش دهد و علت این بود که هزینه های جراحی و خدمات زیبایی نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین بوده ولی کیفیت کار در سطح بالایی قرار گرفته بود.

از بهترین کشورهای دیگر که توانستند در گردشگری سلامت موفق باشند، انگلستان و حتی کشورهای اروپایی بودند، چون افراد اعتقاد داشتند آب، درمان بسیاری از بیماری ها می باشد و از آنجایی که چشمه های زیادی در این منطقه قرار گرفته بود و جنبه درمانی داشت، توانسته بودند مکانی را برای درمان و یا تفریح در اختیار گردشگران قرار دهند.

یکی دیگر از کشورهایی که می توان گفت در زمینه گردشگری سلامت پیشرفت بسیار زیادی کرده و بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر را برای درمان وارد کشور خود کرده است، ژاپن می باشد که از سال ۲۰۲۰ توانست رکورد جذب گردشگر را برای درمان به ثبت رساند.

برزیل توانست رتبه سوم را در زمینه عمل های زیبایی به خود اختصاص دهد و از آنجا که امروزه بازار عمل های زیبایی بسیار داغ شده است، قطعاً برزیل مقصد بسیاری از گردشگران به حساب می آید.

اگر می خواهید از بهترین خدمات درمانی بهره ببرید و کیفیت کار را از نزدیک مشاهده کنید می توانید کشور مالزی را انتخاب کنید. جالب است که بدانید بیشتر مردم مسلمان برای بهره‌برداری از خدمات درمانی مالزی را انتخاب می کنند.

البته از کشور ترکیه نیز غافل نشوید، چون از بهترین کشورها در توریسم درمانی به شمار می رود و شما می توانید انواع مختلفی از پیوند اعضا و جراحی های مغز و اعصاب را در این کشور انجام دهید.

تور سلامت درمانی در ایران

 

گردشگری سلامت در ایران نیز وجود دارد، چون ایران عنوان ۱۰ کشور برتر جهان از نظر گردشگری و سلامت شناخته شده است و توانسته در این صنعت درآمد بسیار زیادی را کسب کند. از آنجایی که ایران در زمینه پزشکی از گذشته تا به امروز مورد زبانزد بوده است و به دلیل داشتن بیمارستان های مجهز و تکنولوژی های به روز، توانسته مقصد بسیاری از افراد برای درمان بیماری ها باشد.

ایرانیان مانند برخی از کشورهای دیگر به این امر اعتقاد دارند که آب گرم می‌تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند و از آنجایی که در ایران شهرهایی از جمله اردبیل دارای آب گرم و املاح معدنی است، قطعا می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگری سلامت باشد.

هر ساله گردشگران زیادی برای درمان بیماری هایی از جمله جراحی قلب، چشم ، پلاستیک و یا حتی پیوند کبد به ایران سفر می‌کنند و بسیاری از افراد توانسته‌اند مشکلاتی از جمله ناباروری و سرطان خود را در ایران درمان کنند. شهرهایی که در ایران توانسته اند مورد توجه گردشگران قرار بگیرند، بسیار زیاد می باشند که در بین آنها شهر شیراز قلب گردشگری سلامت شناخته شده است، چون گردشگران در شیراز می توانند در بهترین بیمارستانهای تخصصی بستری شوند و پیوند اعضا و کبد را انجام دهند.

استان یزد نیز توانسته به عنوان یک حوزه گردشگری سلامت و تاریخی شناخته شود و مرکز درمان بسیاری از ناباروری ها می باشد.

شما برای درمان بیماری های روحی و روانی می توانبد استان مازندران را انتخاب کنید، چون دارای آب و هوای بسیار مناسبی است و همچنین می توانید از آبهای معدنی و چشمه های آب گرم این استان نیز بهره ببرید.

 

هزینه تور سلامت درمانی

 

حال که شما با تور سلامت درمانی آشنا شدید، باید با مهمترین بخش آن نیز روبرو شوید و باید بدانید که هزینه تور سلامت درمانی شامل چه مواردی می باشد و میانگین هزینه ها چقدر است.

اولین هزینه ای که شما باید پرداخت کنید این است که باید آزمایش های لازم را در کشور خود انجام دهید و یک پرونده پزشکی را تشکیل دهید تا برای گرفتن ویزای درمانی ثابت کنید که شما می خواهید برای درمان به کشور مورد نظر خود سفر کنید تا به راحتی بتوانید ویزا دریافت کنید که برای انجام دادن آزمایش شما باید هزینه زیادی پرداخت کنید، چون بیمه مبالغ کمی را به شما می دهد.

شما باید فرم درخواستی را دریافت کنید که برای گرفتن این فرم باید هزینه ای را واریز کنید و همچنین برای اخذ ویزای درمانی نیاز به مدارکی دارید که یکی از این مدارک، پاسپورت می باشد که شما باید در اول هزینه اخذ آن را پرداخت کنید که پس از سه ماه برای شما صادر می شود.

شما برای این که شامل تور سلامت درمانی شوید، باید هزینه ای را برای بیمارستان مقصد واریز کنید تا قبل از ورود شما تمام کارها انجام تجهیزات مهیا شود و یا اگر می‌خواهید تور سلامت درمانی را داشته باشید و از آب های گرم و طبیعت بکر بهره ببرید، پس از ورود به کشور مقصد هزینه‌هایی را از جمله حمل و نقل و هزینه های دیگر باید پرداخت کنید.

 

اخذ ویزای شینگن